Klarna har noll koll? Trendspaning 2248 2016.09.21 
Klarna har noll koll? Trendspaning 2248 2016.09.21



Klarna lever på att fakturera åt andra.

Då borde man väl förvänta sig att de har koll på sin verksamhet. De är också börsnoterade. Jag beställde en bok från Ad libris som jag fick en faktura på och betalade den 16 augusti. Fortfarande trots många mail och samtal har de inte fått betalningen säger de.



Jag har papper på att de mottagit betalningen.

Mitt kontoutdrag visar tydligt att de fått betalningen. Vi har spårat transaktionen . En elektronisk transaktion via bankgirot till deras postgiro.Vi har lämnat numret. Deras kundtjänst verkar helt vilse. De vill skicka mig en faktura till, jag skall alltså betala två gånger.



Jag kommer att fakturera dem för min tidsåtgång.

OM du är aktieägare, så sälj. De har tidigare varit i blåsväder för sina affärsmetoder. De försöker få kunderna att vänta med betala. Det kostar 29 procent. Ockerränta.Företag som beter sig som ohyra har inte på marknaden och börsen att göra.

AD Libris som anlitar dem har just mist mig som kund.

Andra tycker likadant?

https://www.flashback.org/p54140693

Forts. följer.

[ kommentarer 7 ] ( 24 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Nordea fiskar? Trendspaning 2219 2016.08.22 
Nordea fiskar? Trendspaning 2219 2016.08.22



Brev från NOrdea, Ljungby?

De vill ha reda på om jag t.ex ägnar mig åt ekonomisk brottslighet? De vill att jag skall logga in på en site och fylla i ett formulär. DE har dålig ordning, De skriver att om jag tidigare svarat, så kan jag bortse från brevet.

Vad som får mig att gå igång är när företag ta sig före IT-idioti. Affärsbanker är duktiga på det.



Jag tänker inte svara.

Det skall bli intressant att se vad som blir deras nästa steg?

De har redan begått en olaglighet, och gett mig skriftligt på det. Elak som jag är? Så väntar jag på att råttfällan skall slå igen? Nordea byter ju VD:ar som andra byter skjortor.

Hej, då von Storkull?

Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Jensens Boefhus luras? Trendspaning 2167 2016.06.30 
Jensens Boefhus luras? Trendspaning 2167 2016.06.30



Lurar in kunderna numera?

Jag och en affärskollega skulle ha ett möte, och tänkte ta något lätt innan. Jag har tidigare ätit lunch där. En bra biff med pommes frites sås en s.k. lunchbiff.



Så jag övertalade min kollega att vi skulle gå dit.

Det blev sista gången. Det visade sig när vi beställde att de nu ändrat sin prissättning. lunchen bestod numera av bara en biff! Ville man ha mera tillbehör så kostade varje sak extra. Lunchpriset hade plötsligt ökat med 50 % mot förut. Skulle vi gå, jag bad att få tala med restaurangchefen Jag är ju osvensk, men min kollega ville vi skulle rösta svenskt dvs med fötterna och lämna. Restaurangchefen visade sig vara en liten Mohammed? som inte kunde förklara prishöjningen och det vilseledan budkskapet, men påstod sig bjuda på tillbehören med samma pris som förut.



Vi fick in maten med tillbehören.

Då dök en svensk matrona upp som också påstod sig vara restaurangchef. Jag relaterade det inträffade för henne och att vi lovats tillbehöen gratis.

Nu skulle vi antingen lämna och gå eller också betala tillbehören! Jag frågade ironiskt om saltet var gratis! Vi åt och min kollega betalade. Gissa vad han fick tillbaka, jo en femtiolapp, som hade sista giltighetsdag. Det upptäckte han på vårt vattenhål senare.



Summerat.

Affärsmodellen är locka med bedräglig reklam och få in gästen, börja sedan ta betalt för allt, som man tror ingår i en lunch. Det styrker den stereotypa bilden av danskarna.Jag har i alla fall fått en exempel på extremt dålig service och bondfångeri som affärsmodell till mina kurser. Så undvik Jensens om du inte vill bli lurad.

Rykten sprider sig fort!

Forts. följer[/b)

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Aleris bedrägliga affärsmodell Trendspaning 2160 2016.06.23 
Aleris bedrägliga affärsmodell Trendspaning 2160 2016.06.23



Tre gånger har jag besökt av Aleris drivna sjukhus.

Tre gånger har jag blivit svårt besviken. Jag börjar skönja ett mönster: de anställer undermåliga läkare. De får dem billigt?

Specialister dem på enkla uppgifter, förser dem med dåliga undersökningsrum och brist på utrustning. Idag hade jag sett fram emot att prata med en hjärtspecialist, sedan jag fått en biverkan av en medicin. och förväntat mig ett nytt recept, inte!

Han förklarade att det enda han gjorde var att svara på hur mätning av EKG gått. Det hade gått bra, i övrigt så behagade han inte ens ta blodtrycket.



Hur länge skall svindlare få hålla på med landstingets pengar?

Vet någon hur man blir av med skitföretag? OM Du förespråkar privatisering av vården? Som teori, så skall Du få Dina fiskar ordentligt varma av verkligheten praktik.

Aleris bedriver svindleri, går det att stoppa?

Forts. följer.

[ kommentarer 8 ] ( 15 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
McDonalds misslyckade Digitalisering Trendspaning 2130 2016.05.24 
McDonalds misslyckade Digitalisering Trendspaning 2130 2016.05.24



Det skall bli enklare ,bekvämare och billigare.

Igår citerade jag Kinneviks framework, som säger detta.



Passerade Regeringsgatans restaurang.

Ibland tar jag en ostburgare med vatten för 10 kronor. Brukar betala med ett mynt och beställa över disk. Det går fort och bekvämt, sedan sätter man sig och äter i lugn och ro.



Det nya systemet

Innebär att Du själv skall skriva in Din beställning och så betala med kort. Det tar sin tid av köerna att döma vid datorerna. Om Du gjort det, så får Du ett beställningsnummer att hålla rätt på.

När maten är klar, så visas det på en display. För att se den, så får kunden stå och vänta. Det tar sin tid. En ovanligt misslyckad digitalisering. Priserna var de samma fast man flyttat över arbetsuppgifter och ökat besvär till kunderna. Vi röstade med fötterna och gick. Så går det till att bli av med kunder och få dåligt rykte för McDonald.

Forts följer



[ kommentarer 6 ] ( 12 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Jag säger upp mig Trendspaning 2103 2016.04.27 
Jag säger upp mig Trendspaning 2103 2016.04.27



KF försöker anställa mig som butiksbiträde.

Passerade Centralen i Stockholm,en kväll.Tänkte småhandla litet grand till frukosten. Gick in i butiken. dålig skyltning, var är brödet? När jag hittade det, så konstaterade jag att det var i genomsnitt 7 kronor dyrare på de märken jag brukar köpa? Det blev ingen affär? Sökte mig mot utgången, mest selfchecköout kassor. Fanns en gång med manuella kassor där kön var lång.



Vad är poängen?

Varför skall jag ta anställning utan lön som butiksbiträde? Utan att jag får betalt i form av lägre priser? Varför skall jag gynna KF. Är Det Ordföranden Sundström som kläckt denna vansinniga ide`

Forts. följer.









[ kommentarer 10 ] ( 14 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Nordea och Panamaskandalen Trendspaning 2085 2016.04.09 
Nordea och Panamaskandalen Trendspaning 2085 2016.04.09



Ny skandal.

Nordea har hjälpt ett antal personer att skaffa brevlådeföretag. Nu visar det sig fler svenskar har gjort det. Nu skall Finansinspektionen utreda alla banker.

Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Svenska Dagbladet är korkade? Trendspaning 2080 2016.04.04 
Svenska Dagbladet är korkade? Trendspaning 2080 2016.04.04



Aprilskämt nej, prishöjning med 40 % !

Först trodde jag det var ett dåligt skämt, när de sade upp min prenumeration, men det var det inte. Nu har jag fått svart på vitt att de vill att jag i fortsättningen skall betala en höjning av månadsavgiften med 40 %, fast inflationen är noll.



Gunilla Asker underskattar sina läsare.

Hon är VD, och uppenbarligen inkompetent.Undra på att tidningen bara blivit sämre och sämre och tappar upplaga Hur korkad får man vara ?

Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Nordea i blåsväder Trenspaning 2078 2016.04.03 
Nordea i blåsväder Trendspaning 2078 2016.04.03



Har bidragit till skattefusk?

Det visar sig att banken när den ägdes av staten hjälpt ett antal svenskar att öppna bolag i skatteparadis.



Numera rapporterar ju privatpersoners innehav.

Genom att starta bolag istället så kan personer dölja sina ev. innehav. Avslöjandet har mött en storm av ilska.

Den nya VD har fått sina fiskar varma ordentligt. Det verkar som bankerna har det svårt med moralen?

Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Statoll och McDonald i Värnamo, varning Trendspaning 2076 2016.03.31 
Statoll och McDonald i Värnamo, varning! Trendspaning 2076 2016.03.31



Rånad i Värnamo.

En bekant till mig passerade Värnamo i Påsken och kände sig dubbelt rånad. Läget vid motorvägen inbjuder till att stanna till för att tanka och äta. Gör inte det!, det blir dyrt, om man fyller tanken.



Statoil tar 75 öre mera för en liter bensin än i Skåne.

Prissättningen är ju fri, men snålheten bedra nog visheten hos smålänningarna. Det kan gå en gång men sedan lär sig kunderna.



Mac Donald vill ha 4 kronor för en mugg vatten.

Tillsammans med en hamburgare.



Myten om de giriga smålänningarna kanske är sann?

Så nu är jag varnad, i Värnamo kommer jag inte att stanna.

Så förstör girigheten varumärken!

/b]Forts följer.


[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link

Tillbaks Nästa