EasyFairs och mässan Ecommerce Trendspaning 2559 2017.05.10 
EasyFairs och E-Ccommerce Trendspaning 2559 2017.05.10



Incheckning av gäster.

Jag är tyvärr bortskämd med det som kallas Seamless shoppng eller incheckning.

Handeln har lät sig att det skall vara friktionsfritt, annars mister de kunder.

Det var det också på modeföretaget H&M:s bolagsstämma på onsdag eftermiddag.

Det var fel på min kollegas förnamn, men det löstes på en minut. Friktionsfritt



Easyfairs från Göteborg anordnar mässor i Kista.

Idag om E-Commerce.

Easyfair visar minskande omsättning och går med brakförlust!

Frågan när de går i konkurs?



Varför?

Jag får inbjudningar med färdiga inträdesbiljetter från dem.

När jag gått dit, som i morse har det hänt ett antal gånger att de plötsligt inte hittar mig och andra i inchecknings systemet, vilket vållar strul. Friktion

Jag har givetvis tagit reda på varför, vem som gjort systemet.

Det är gjort i Belgien.



Strul idag igen.

Fast jag hade med mig ett utskrivet entrekort, så fungerade det inte igen!

Jag uttryckte mitt missnöje igen, och det skulle jag inte ha gjort.

Ansvariga chefskor, bestående av en s.k syförening. förklarade att de inte kunde göra något åt systemet, och att jag inte borde klaga utan tiga och lida.

Jag fick inte vara med i deras syförening mer, för att citera Orlogs visa

Jag förbjöds komma in fast jag hade papper, att jag bjudits.

Så går det när man ha billig personal som beter sig som sopor.



Inte många besökare.

Medan de föreläste för mig, hann jag lägga märke till att det inte var så många som kom, och många som avvisades som jag med sina biljetter. De fick skiva in sina uppgifter igen.

Man undrar på vilken soptipp de rekryterar sin incheckningspersonal och hittat sitt IT-system?

Jag hade kontaktat flera av utställarna, som nu fått reda på varför jag inte dök upp. De blev inte glada. De betalar ju dyrt, och vill ha besökare.



Missnöjda kunder röstar med fötterna.

Men de berättar för andra. Det hann jag göra före stämman hos H&M.

En del aktieägare hade tänkt besöka mässan och ville höra vad jag tyckte.

När de fick höra min historia, så beslöt de att avstå.

Besökarantalet är lågt på Easy Fairs massor och sjunkande!



Nu vet Du varför?

Det är långt ifrån sömlöst. att släppas in hos Easy Fairs,

därför tappar de besökare.

Till skillnad från mig, som har mål i mun, så tiger de flesta. lider och försvinner.

Det drabbar utställarna, de får inte sålt!

Syföreningen på EasyFairs skulle kunna lära av hur det går till att checka in friktionsfritt av H&M, om de ens blir insläppta?



PS.

Detta e mail kom nyss från EasyFairs

Du kommer väl imorgon?

Vad tråkigt att du inte kunde komma till oss idag!

Men, vi har öppet även imorgon så att du kan uppleva

ännu en grym dag på Kistamässan tillsammans med oss, våra talare, partner och utställare; som är där helt för din skull!



Missa inte en hall fylld med innovationer, trender och utvecklade system som gör din digitala närvaro både enklare och vassare &; vi ses.

EasyFairs beter sig som en korsning av ett dårhus och en nyårsrevy.

Så går det när man rekryterar chefer och folk utan kompetens.

På deras hemsida skyte de med hur lät det är att besöka dem.

Som vanligt Corporate bullshit!

http://www.easyfairs.com/sv/om-oss/

Tack så mycket Easy Fairs för ett praktikfall på extremt Dålig Service ,som jag kan använda i mina föreläsningar.

Forts. följer.

[ kommentarer 1160 ] ( 2855 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
United - Flyt the Friendly Skies?Trendspaning 2330 2017.04.11 
United Trendspaning 2330 2017.04.11



Nytt lågvattenmärke i service.



Deras motto är: Fly the Frkendly Skies!

Brukar kallas Corporate Bullshit?





Något för ett visst lägprisbolag att ta efter.?



Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Telia- en byracka? Trendspaning 2324 2017.04.05  
Telia- en byracka? Trendspaning 2324 2017.04.05



Aktien fortsätter att sjunka.

De som lurades köpa aktien, som folkaktie, kan känna sig blåsta.?

Enligt Boston matrisen så är de i byrackehörnet.

Då är nästa steg kyrkogården. En ny teknisk omvärld väntar, som ändrar spelplanen totalt.

Få företag klarar flera varv i modellen.



Företagsledningen är sopor?

Överblivna från riktiga företag? Koncernchefen visade sin privata girighet nyligen genom att inte ta ut semester utan byta den mot miljoner?



De påstår att de :

Är i täten för den digitala världen?

Hur vore det att se till att den nuvarande administrativa apparaten fungerar utan systematiska fel?



Vrålande aktieägare?

Redan på förra stämman påpekades av aktieägare exempel på detta. Telia fortsätter att fakturera kunder för upphörda abonnemang och lämnar dem till kronofogden via sitt dåvarande dotterbolag Sergel Inkasso, om de inte betalar en obefintlig fordran.



Skurkfasoner i stort har vi ju sett inom Telia?,

Men uppenbarligen [också i smått?.

Koncernchefen lovade då att det var åtgärdat,

vilket skulle tas till protokollet.

Det har visat sig vara lögn.

I protokollet finns ingen anteckning,

Protokollföraren har gjort fel, och de två justeringsmännen har också brustit.

Lagbrott också i smått?



Missnöje i år också.

Aktieägare påpekade att brev kommit bort eller inte besvarats.

Flera liknande systematiska fel påpekades.

Det försökte avfärdas med, att enskilda ärenden inte kunde intressera aktieägarna. Insiktströghet?

Det fanns folk utanför som hanterade det..

Jo, vrålade de 700 aktieägarna unisont som fick taket att lyfta på Cirkus.



Vrål.

En ledning utan intresse för att göra sina kunder nöjda, brukar aldrig lyckas göra en turn-around.

Jag passerade några flickor utanför och beskrev ärendena.

De bara följde instruktioner, och hade visst inte gjort fel?

Jag rådde dem att i tid byta jobb till ett kundvänligt företag.

Om Du har aktier kvar. Sälj alla utom en, så blir Du väldigt dyr att administrera för Telia.



Ta förlusten och kvitta bort den.

En företagsledning, som inte lyssna på kunder, brukar aldrig lyckas.

Forts. följer

[ kommentarer 6 ] ( 13 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Norra Europas största fastighetsmässa Trendspanng 2303 2017.03.15 
Norra Europas största fastighetsmässa Trendspaning 2303 2017.03.15



På en mässa norr om Stockholm.

Jag var där och gick runt, 300 utställare och två scener med föredrag. Något nytt, nej, branschen verkar stå still? Jag har följt den i tiotalsår.

Den är produktorienterad inte kundorienterad.På bostadssidan råder produktbrist , vilket gynnar leverantörerna?



Soptunnebransch?

Det talas myckedt litet om kundnytta för boende eller företag. Jag brukar kalla den en soptunnebransch för företagsledare, där hamnar de, som inte platsar i branscher med kundbrist där man måste konkurrera med kundnyttor. Räknenissar?



Lyssnade på två föredrag, om Sundbyberg och Göteborg.

I Sundbyberg finns bostadsområden där folk skjuter varandra. I Göteborg också.

Vad var då problemet?

Det bodde alldeles för många i lägenheterna i förhållande till vad de byggts för på 60-talet.

Det accepterades som ett axiom, istället för att fundera över varför.



Det går ju att åtgärda om man vågar och vill?

Flyktingar eller på nyspråk nyanlända får ju bosätta sig var de vill. Därför fylls problemet på hela tiden.Politikerna våga inte åtgärda. De som klagar kallas på politikerspråk för populister!



Skum bransch?

Fastighetsbranschen vimlar av placerare som vill tjäna pengar i första hand inte tillhandahålla kundnytta.

Hur vet jag det? Jo jag lyssnar på dem på aktiemässor där de jagar placerare. Där talas det inte om kundnytta, utan om hur de skall höja hyrorna för hyresgästerna!



Hur skilja agnarna från vetet?

Ju vackrare namn på bolaget, Ju sämre för kunderna? Testa!

Tänk deras namn tvärtom, så får Du kanske sanningen?

Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Allrahaveriet Trendspaning 2232 2017.03.14 
Allrahaveriet Trendspaning 2232 2017.03.14



Aktiefonder är big business.

Man startar en fond och lovar guld och gröna skogar till placerarna .

Man skall slå det s.k. indexet genom olika fiffigheter och genom att ta större risker.

Hur det än går så får förvaltarna sin ersättning form av procent på insatt belopp.På den lever det gott.

Fonderna är ofta registrerade utomlands för mindre insyn.



Allra har "klätt bruden" som det kallas enligt textboken.

Det som i andra sammanhang kallas

att "sätta läppstift på grisen."

Läppstiftet i det här fallet är bland annat en avdankad? kvinna?

F.d APfondsordförande och en toppsosse.

Nu har de fått kalla fötter och lämnat, kvar finns spararna,

som förmodlgen kan känna sig blåsta.



De gamla ordpråken:

A new succer (dumbom9 is born every day och

"en dåre och hans pengar skiljs snart åt!"

Forts. följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Akutsjukvård? Trendspaning 2222 2016.12.14 
Akutsjukvård? Trendspaning 2222 2016.12.14



Nya Karolinska akutmottagning får inte användas

Skandalerna fortsätter. Först har det blivit väldigt dyrt och sedan får det inte användas av allmänheten. De skall hänvisas till andra sjukhus. Stölleprov?









Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Klarna har noll koll? Trendspaning 2248 2016.09.21 
Klarna har noll koll? Trendspaning 2248 2016.09.21



Klarna lever på att fakturera åt andra.

Då borde man väl förvänta sig att de har koll på sin verksamhet. De är också börsnoterade. Jag beställde en bok från Ad libris som jag fick en faktura på och betalade den 16 augusti. Fortfarande trots många mail och samtal har de inte fått betalningen säger de.



Jag har papper på att de mottagit betalningen.

Mitt kontoutdrag visar tydligt att de fått betalningen. Vi har spårat transaktionen . En elektronisk transaktion via bankgirot till deras postgiro.Vi har lämnat numret. Deras kundtjänst verkar helt vilse. De vill skicka mig en faktura till, jag skall alltså betala två gånger.



Jag kommer att fakturera dem för min tidsåtgång.

OM du är aktieägare, så sälj. De har tidigare varit i blåsväder för sina affärsmetoder. De försöker få kunderna att vänta med betala. Det kostar 29 procent. Ockerränta.Företag som beter sig som ohyra har inte på marknaden och börsen att göra.

AD Libris som anlitar dem har just mist mig som kund.

Andra tycker likadant?

https://www.flashback.org/p54140693

Forts. följer.

[ kommentarer 7 ] ( 24 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Nordea fiskar? Trendspaning 2219 2016.08.22 
Nordea fiskar? Trendspaning 2219 2016.08.22



Brev från NOrdea, Ljungby?

De vill ha reda på om jag t.ex ägnar mig åt ekonomisk brottslighet? De vill att jag skall logga in på en site och fylla i ett formulär. DE har dålig ordning, De skriver att om jag tidigare svarat, så kan jag bortse från brevet.

Vad som får mig att gå igång är när företag ta sig före IT-idioti. Affärsbanker är duktiga på det.



Jag tänker inte svara.

Det skall bli intressant att se vad som blir deras nästa steg?

De har redan begått en olaglighet, och gett mig skriftligt på det. Elak som jag är? Så väntar jag på att råttfällan skall slå igen? Nordea byter ju VD:ar som andra byter skjortor.

Hej, då von Storkull?

Forts. följer.

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Jensens Boefhus luras? Trendspaning 2167 2016.06.30 
Jensens Boefhus luras? Trendspaning 2167 2016.06.30



Lurar in kunderna numera?

Jag och en affärskollega skulle ha ett möte, och tänkte ta något lätt innan. Jag har tidigare ätit lunch där. En bra biff med pommes frites sås en s.k. lunchbiff.



Så jag övertalade min kollega att vi skulle gå dit.

Det blev sista gången. Det visade sig när vi beställde att de nu ändrat sin prissättning. lunchen bestod numera av bara en biff! Ville man ha mera tillbehör så kostade varje sak extra. Lunchpriset hade plötsligt ökat med 50 % mot förut. Skulle vi gå, jag bad att få tala med restaurangchefen Jag är ju osvensk, men min kollega ville vi skulle rösta svenskt dvs med fötterna och lämna. Restaurangchefen visade sig vara en liten Mohammed? som inte kunde förklara prishöjningen och det vilseledan budkskapet, men påstod sig bjuda på tillbehören med samma pris som förut.



Vi fick in maten med tillbehören.

Då dök en svensk matrona upp som också påstod sig vara restaurangchef. Jag relaterade det inträffade för henne och att vi lovats tillbehöen gratis.

Nu skulle vi antingen lämna och gå eller också betala tillbehören! Jag frågade ironiskt om saltet var gratis! Vi åt och min kollega betalade. Gissa vad han fick tillbaka, jo en femtiolapp, som hade sista giltighetsdag. Det upptäckte han på vårt vattenhål senare.



Summerat.

Affärsmodellen är locka med bedräglig reklam och få in gästen, börja sedan ta betalt för allt, som man tror ingår i en lunch. Det styrker den stereotypa bilden av danskarna.Jag har i alla fall fått en exempel på extremt dålig service och bondfångeri som affärsmodell till mina kurser. Så undvik Jensens om du inte vill bli lurad.

Rykten sprider sig fort!

Forts. följer[/b)

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Aleris bedrägliga affärsmodell Trendspaning 2160 2016.06.23 
Aleris bedrägliga affärsmodell Trendspaning 2160 2016.06.23



Tre gånger har jag besökt av Aleris drivna sjukhus.

Tre gånger har jag blivit svårt besviken. Jag börjar skönja ett mönster: de anställer undermåliga läkare. De får dem billigt?

Specialister dem på enkla uppgifter, förser dem med dåliga undersökningsrum och brist på utrustning. Idag hade jag sett fram emot att prata med en hjärtspecialist, sedan jag fått en biverkan av en medicin. och förväntat mig ett nytt recept, inte!

Han förklarade att det enda han gjorde var att svara på hur mätning av EKG gått. Det hade gått bra, i övrigt så behagade han inte ens ta blodtrycket.



Hur länge skall svindlare få hålla på med landstingets pengar?

Vet någon hur man blir av med skitföretag? OM Du förespråkar privatisering av vården? Som teori, så skall Du få Dina fiskar ordentligt varma av verkligheten praktik.

Aleris bedriver svindleri, går det att stoppa?

Forts. följer.

[ kommentarer 8 ] ( 15 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link

Tillbaks Nästa