MSB i kaos, Trendspaning 2645 2019.07.25  
MSB i kaos, Trendspaning 2645 2019.07.25



Bortförklararen

Vi har vant oss vid att Eliasson bortföklarar sina tillkortakommanden,

Hur många myndigheter får han förstöra för att han är sosse?

Forts följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Helan och Halvan i blåsväder?Trendspaning 2653 2018.07.23 
Helan och Halvan i blåsväder? Trendspaning 2653 2018.07.23



Bränderna.

Efter Kommissarie Larsson och hans Sidekicks dåliga framträdande är det dags för nästa par ur.

Helan tyckte att det var en mess som Halvan försatt honom i.

Inte skulle fösvaret släcka bränder.

Inte lugnade de allmänheten precis att de hade koll på läget.



Forts följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
SEBs nya kontor Trensdpanng 2645 2018.06.06  
SEBs nya kontor Trendspainng 2645 2018.06.06



Ny skyskrapa i Solna med tusentals anställda. vad gör de?

Passerade SEBs nya bygge vid Mall of Scandinavia.

Tänkte att jag skulle se om de hade ett kontor för allmänheten.

Det hade de, det var svårt att ta sig dit, man fick gå i en uppförsbacke åtskilliga hundra meter.

Gick in och möttes av en reception. som frågade vad jag ville,

Ställa frågor, jag fick ett nummer så småningom dök det upp en dam med en dator.

De hade ju lunch,vilket personalen utnyttjade, så kunderna fick vänta.

Jag hade en del enkla frågor om företagstjänster, SEB är ju

organiserade i silos, så nu måste en ny peson tillkallas.

Ny väntan.

Påoekade att jag faktiskt är både privatperson och företagskund.

Jag efterfrågade en enkel tjänst. Den kunde de inte åstadkomma utan föreslog att jag skulle försöka med en annan bank.Samma atityd som på Bilia?

Tyckte också att jag kunde ha ringt istället. Fick ett telefonnummer som jag ringde medan personen väntade.

Fick beskedet att de skulle ringa tillbaka om fyra timmar.



Undrar fortfarande vad alla gör i det stora dyra huset,?

inte betjänar de kunderna.



Dags att sälja SEBs aktie också?

Bankerna har ju oligopol så kunderna behöver de inte bry sig om.

Fots.följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Bilia skörtar upp Dig? Trendspaning 2644 2018.06.05  
ilia skörtar upp Dig? Trendspaning 2644 2018.06.05



Vindrutetorkarblad för 550 kronor.

Det behövdes ett nytt blad för passagerarsidan.

På Bilia var man tvungen att köpa två för 550 kronor.

Tyckte det var dyrt.

Säljaren föreslog att vi skulle betala eller handla på annat ställe.

Det gjorde vi på Biltema för 90 kronor.

Två kostade 180 kronor.



Bilia tog alltså ut ett överpris med 370 kronor.

Som analytiker spanar jag efter små detaljer som röjer framtida aktiekurs.

Första tecknet är girighet,

Att man försöker få kunden att betala ett för högt pris.

Det går inte i längden.

Så sälj Dina ev . Biliaaktier.



Forts följer























v

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Bilprovningens racket Trendspaning 2643 2018.06.04 
Bilprovningens racket Trendspaning 2643 2018.06.04



En gång en myndighet nu en s.k. racket.

Så här luras Du.

De höjer priserna.

De byter ut den svenska personalen mot billigare.

De hittar något mindre fel. T.ex vindrutetorkare på passagerarsidan.

Framvagnen är tacksamt, det går alltid att hitta små glapp på framhjulsdrivna bilar.



Det hela går ut på att få Dig att göra en ombesiktning.

Det kosta 280 kronor för 5 minuters jobb.

Du låter Dig luras bara en gång,

De flesta kommer inte tillbaka året efter.

Därför har de dålig beläggning.

Många har lurats och kommer inte tillbaka,

Från myndighet till s.k. racket.

Bedrövligt!





Forts följer





[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Digital inkompetens hos VD:a r och IT-bolag? Trendspaning 2706 2018.04.28 
Digital inkompetens hos VD: ar och IT-bolag? Trendspaning 2706 2018.04.28



Löfven, Transportstyrelsen och IBM

I veckan fick Löfven stå till svars inför KU för informationshaveriet,

där han sett till att hans underlydande inte behövde informera honom.

De skalle bara sköta sitt och tiga om hotet mot Rikets säkerhet.Därför tog det ett år innan han fick veta något?

påstår han?

GD hade då fått sparken och IBM står där med skammen som leverantör.

Det är ingen enstaka företeelse utan bara ett exempel på den digitala inkompetensen

hos myndigheter och statliga företag.



SJs inkompetens

Jag har länge försökt boka en resa med deras WEB.

Den fungerar inte. Den låser sig. Jag ringde därför och fick personlig betjäning.

Det tog 40 minuter innan vederbörande, som borde vara van, lyckats boka en resa åt mig.

Hade jag inte sett upp, hade jag råkat ut för ett automatisk pristillägg på 100 kronor som inte framgår förrän man skall betala, då läggs det till med automatik.

Jag kan ju räkna i huvudet och påtalade felet som då justerades.

-Jag skall ju få biljetten per mail, fortfarande har inget mail dykt upp.

-Jag bad att få biljetten som SMS för säkerhet skull.

Ännu inte anlänt.

Lyckligtvis skev jag upp bokningsnumret.

Den digitala inkompetensen är vanlig hos myndigheter och statliga bolag,



Ett exempel på inkompetensen hos SJs VD som är ansvarig för sinaT-system.

Vd:n Han kanske gör som Löfven se till att han inte får reda på hur dåligt deras bokningssystem.

IT-chefen är uppenbart inkompetent. liksom hans IT-leverantör?

Det där med kundorientering behöver de inte bry sig om de har ju monopol? När träffade han en kund senast.?

Aldrig?

Ingen behöver tala om för Löfven att hans GD:ar är digitalt inkompetenta. Själv är han ju svetsare, så han har ingen digital kompetens heller.

Sådana herrar sådana hundar?

Forts. följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Tjälskott Trendspanng 2703 2018.04.25 
Tjälskott Trendspaning 2703 2018.04.25 [/

Vårvägarna?



Forts. följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Ineffektiv sjukvård? Trendspaning 2700 2018.02.22 
Ineffektiv sjukvård ? Trendspaning2700 2018.02.22



Östling och Rosengren i SvD idag .

2416 patienter per år i OECD behandlar en läkare

692 patienter per år i Sverige behandlar en läkare.

mer än 3 gånger effektivare OECD



Uppenbarligen är det allvarliga fel i hur man organiserat den svenska sjukvården.

Det måste åtgärdas istället för att bara tillföra mera skattepengar pengar till ett ineffektivt system.



Andra branscher har redan genomgått en effektivisering ]

Vad kan läras av detta?

Forts. följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
Starbucks i blåsväder? Trendspaning 2699 2018.04.20 
Starbucks i blåsväder? Trendspaning 2699 2018.04.20



Missförstånd?





Forts. följer

[ Lägg till kommentar ]   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link
123ink.se varning? Trendspaning 2670 2018.03.22 
123ink.se ---varning? Trendspaning 2670 2018.03.22



Bläckpatroner med e-handel, akta Dig?

123ink.se .

De lovar tunt och håller tunt?

Istället för original kunde de leverera egna märken som skulle vara lika bra,

det var de inte.

Högre marginal på icke original?

Det tog tid innan de två patronerna dök upp,

någon avisering kom inte.

1.

Vi fick ringa och efterlysa dem, och fick så småningom tag på dem. Efter 10 dagar

2.

Vi laddade en av dem, efter 30 sidor slutade den fungera,

Vi provade nästa, den gick inte heller.



3.

Vi ringde igen och skulle lägga dem i vatten , det fungerade inte.



4.Vi ringde igen, nu fick vi reda på att det var fel,

nya instruktioner, de fungerade inte heller



Vår diagnos: bläcket hade satt igen skrivaren.



5.

Vi ringde igen, de medgav att patronerna kunde vara gamla.

Jag bad att få nya originalpatroner och ersättning för vållad skada.

För original patroner ville de ha extra betalt!!!!

Iatället ville de skicka nya icke original,

som de just fått in och att jag skulle returnera de gamla.

De medgav just att bläcket kunde ha torkat i de som skickats.

(Inspelat)

Deras löften.

"Citat,

Om Du är missnöjd över något

vänligen tala om detta för oss ska vi göra vårt yttersta för att åtgärda situationen."

En ren och skär lögn?

Istället gör jag som de säger

"berätta om oss för Dina bekanta."

"Ditt omdöme är viktigt för oss."



Varning för e-handlare med tveksamma affärsmodeller som lovar runt och i verkligheten lovar tunt.

Det finns många företag på nätet,

som beter sig som ohyra.



Det skall spridas så de försvinner.

Sökmotorerna sköter detta snabbt,

om man vet hur man gör?

Köp alltid originalpatroner och det från seriösa handlare och inte via e-handlare.





Från: info - 123ink.se <info@123ink.se>

Skickat: den 22 mars 2018 15:02

Till: berndt@lobalk.se

Ämne: VB: Reklamationsärende.

Från: info - 123ink.se

Skickat: Thursday, 22 March 2018 14:15

Till: bernt@lobalk.se

Ämne: Reklamationsärende.

Våra bläckpatroner har med all säkerhet inte förstört din skrivare.

Vi är många som har försökt att hjälpa dig i ditt ärende och vi vill mer än gärna hjälpa dig men då måste du vara samarbetsvillig.



Produkterna måste skickas tillbaka till oss annars kommer du att behöva betala fakturan kreditering i ett garantiärende görs först när vi mottagit de defekta produkterna.



Med vänliga hälsningar



Isabelle Cavallin

Kundservice



Detta är deras kundservice i verkligheten?????

Forts följer







[ kommentarer 823 ] ( 45175 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalink  |  related link

Tillbaks Nästa